مقاله

سالن عقد شهران

admin ۱۶ فروردین ۱۴۰۱

حلقه ازدواج از ضروری‌ترین بخش‌های مراسم عقد در سالن عقد شهران می‌باشد. حلقه نماد پیمان مشترک و عاشقانه زن و مرد است و نشانه تعهد و وفاداری به یکدیگر می‌باشد. یکی از زیباترین بخش‌های مراسم عقد بر دست کردن حلقه می‌باشد.

انتخاب حلقه برای مراسم عقد در سالن عقد مهردریا شاید کار دشواری به نظر بیاید و بهتر است با آگاهی کامل برای خرید حلقه ازدواج اقدام شود. ما در این مقاله قصد داریم چه نکته مهم برای انتخاب حلقه را یادآور شویم که قطعا شما را برای انتخابی بهتر و آگاهانه یاری‌تان خواهد کرد.

شیکترین سالن عقد مهردریا https://mehredarya.com/

 

آیا فلسفه حلقه ازدواج را می‌دانید؟

در شیکترین سالن عقد مهردریا حلقه ازدواج نشانه عهد و پیمان میان زن و مرد است. حلقه از سالیان دور در فرهنگ ایرانی مورد استفاده قرار می‌گرفته است و معمولا از جنس طلا ساخته می‌شد. حلقه ازدواج به صورت گرد است و نشانه عشق و علاقه بی پایان میان زن و مرد در طول زندگی مشترک می‌باشد.

حلقه ازدواج را در سالن عقد شیک شهران در انگشت انگشتری دست چپ می‌اندازند و علت آن هم این بوده که می‌گویند رگی از این انگشت به سمت قلب می‌رود و به همین دلیل حلقه ازدواج باید در این انگشت باشد تا عشقی عمیق و قلبی میان زن و مرد برقرار باشد.

در تاریخ پیدایش حلقه ازدواج را متعلق به دوره مصریان باستان می‌دانند اما نظریه دیگری نیز وجود دارد که نشان می‌دهد ایرانیان برای نشان دادن عهد و پیمان میان زن و مرد از حلقه ازدواج استفاده می‌کردند. مردان نیز پس از جنگ جهانی دوم برای وفادار ماندن به همسران خود حلقه ازدواج به دست می‌کردند و از آن پس حلقه ازدواج در سالن عقد شهران برای مردان نیز رواج پیدا کرد. در سالیان دور حلقه ازدواج را از فلزاتی مانند مس و برنج می‌ساختند و بر روی آن نقش و نگاری حکاکی می‌کردند.

 

حلقه ازدواج با انگشتر چه تفاوتی دارد؟

 حلقه ازدواج در مقایسه با انگشتر ساده‌تر بوده و ظرافت بیشتری دارد. برخی از حلقه‌های ازدواج تنها یک حلقه ساده هستند که گاها بر روی آن یک یا چندین نگین کار گذاشته شده است. اما انگشتر دارای طراحی‌های بیشتر و تزئینات و نگین‌های بیشتری است.

طراحی حلقه ازدواج باید به گونه‌ای باشد که بتوان مدل زنانه و مردانه آن را با هم ست کرد. به همین دلیل طراحی حلقه ازدواج عمدتا ساده و ظریف است و حلقه مردانه و زنانه شبیه به هم ساخته می‌شوند. برخی از نمونه‌ها نیز کمی متفاوت هستند و حلقه عروس به طور کلی با حلقه داماد متفاوت است. انتخاب مدل حلقه و ست بودن آن به سلیقه عروس و داماد بستگی دارد.

 

راهنمای انتخاب حلقه ازدواج

قبل از اقدام برای انتخاب حلقه ازدواج بایستی مدل‌های موجود را در اینترنت جستجو کنید و تصمیم بگیرید که قصد دارید در بهترین سالن عقد شیک شهران حلقه ازدواجتان به چه شکل باشد. سپس برای انتخاب مدل مورد نظر به طلا فروشی مراجعه کنید. اگر مدل مورد نظرتان را پیدا نکردید می‌توانید آن را سفارش دهید. البته برای سفارش مدل مورد نظرتان باید زودتر اقدام کنید تا حلقه برای مراسم عقد در شیکترین سالن عقد مهردریا آماده باشد.

 در هنگام انتخاب حلقه ازدواج نکات زیر را مورد توجه قرار دهید:

  • سایز حلقه: هنگام انتخاب حلقه ازدواج، حلقه را به اندازه انگشت انگشتری انتخاب کنید. هرگز انگشتر را بزرگتر یا کوچکتر بر ندارید. اگر قصد دارید تا روز مراسم عقد در سالن عقد شیک شهران سایز خود را تغییر دهید بهتر است عجله نکنید و حلقه سایز حلقه را بزرگتر یا کوچکتر انتخاب نکنید. بعدا پس از تغییر سایز می‌توانید حلقه را بزرگ یا کوچک کنید. اما اگر حلقه از همان ابتدا برای دستان کوچک باشد، تاثیر نامطلوبی بر روی دست و گردش خود شما خواهد گذاشت و انگشت شما دچار مشکل خواهد شد و اگر بزرگتر باشد ممکن است از دستان بیفتد و گم شود.

 

برای دانستن سایز درست انگشتتان می‌توانید از وسیله اندازه گیری سایز انگشتر که در طلا فروشی و جواهر فروشی موجود است استفاده کنید. از فروشنده بخواهید تا شما را در انتخاب سایز راهنمایی کند. سایز انگشتر باید به گونه‌ای باشد که به راحتی از انگشت عبور کند اما روی انگشت حرکت نکند و نلغزد.

شما با استفاده از متر یا یک نوار کاغذی نیز می‌توانید دور انگشت خود را اندازه بگیرید و سایز انگشتر را پیدا کنید. بهترین زمان برای تعیین سایز انگشتر و خرید حلقه میانه روز می‌باشد. معمولا صبح‌ها انگشت دست کمی ورم دارد. در هوای سرد انگشتان کمی کوچکتر خواهند شد و در هوای گرم انگشت بزرگتر است. به همین دلیل به آب و هوا و ساعات مختلف روز دقت کنید.

 

اندازه دور انگشت و سایز انگشتر

 

  • 15.7 میلی متر – سایز 5
  • 16.5 میلی متر- سایز 6
  • 17.3 میلی متر- سایز 7
  • 18.2 میلی متر- سایز 8
  • 18.9 میلی متر- سایز 9
  • 19.8 میلی متر- سایز 10
  • 20.6 میلی متر- سایز 11
  • 21.3 میلی متر- سایز 12
  • 22.2 میلی متر- سایز 13

اگر اندازه دور انگشت شما میان دو سایز بود بهتر است سایز بزرگتر را انتخاب کنید.

 

  • رنگ پوست و رنگ حلقه: برای انتخاب رنگ حلقه برای مراسم عقد در سالن عقد شیک شهران به رنگ پوست خود دقت کنید. معمولا افرادی که پوستی خیلی روشن و سفید دارند بهتر است از حلقه سفید استفاده کنند. طلای سفید بر روی پوست این افراد جلوه زیباتری دارد.
  • افرادی که پوستی گندمگون و تیره دارند توصیه می‌شود از طلای زرد استفاده کنند. این رنگ حلقه بر دست این افراد زیباتر خواهد بود.
  • افرادی که انگشتانی کشیده و باریک دارند بهتر است از حلقه‌های ساده استفاده نمایند، حلقه‌های پر نگین و درشت برای این افراد مناسب نیست.
  • افرادی که دست پری دارند می‌توانند حلقه‌های درشت و نگین دار انتخاب کنند.  
  •  
  • انتخاب رکاب حلقه: هنگام انتخاب حلقه برای مراسم عقد در سالن عقد مهردریا به قسمت گرد حلقه و بدنه آن رکاب حلقه گفته می‌شود. اندازه رکاب باید به گونه‌ای باشد که برای حرکت دادن انگشتان دست مشکلی ایجاد نکند. ضخامت رکاب نیز باید به قدری باشد که وقتی دست تان بسته است فاصله‌ای میان انگشتان ایجاد نشود و بر استخوان انگشت فشاری وارد نکند.

 

  • نگین روی حلقه: اگر حلقه نگین دار انتخاب می‌کنید به نحوه اتصال نگین به حلقه خوب دقت کنید. اگر اتصال نگین محکم نباشد پس از مدتی نگین از حلقه جدا می‌شود  و احتمال گم شدن آن بالاست.

 

  • جنس حلقه ازدواج : حلقه ازدواج در سه جنس مختلف در بازار موجود می‌باشد که عبارتند از:
  • طلای زرد: این نوع حلقه ترکیبی از طلا، زینک و مس می‌باشد و زرد رنگ است. طلای زرد عیار مختلفی دارد و عیار آن با توجه به میزان استفاده از طلای خالص بستگی دارد. به عناون مثال طلای 18 عیار به دلیل وجود فلزات بیشتر از مقاومت بیشتری برخوردار است و برای استفاده روزانه و مداوم انتخاب مناسب‌تری هستند. شما نیز می‌توانید برای مراسم عقد خود در بهترین سالن عقد شیک، حلقه ساخته شده با طلای زرد را انتخاب کنید.

 

  • طلای سفید: طلای سفید نیز از جنس آلیاژ طلا می‌باشد اما با فلزات سفید رنگی مانند پالادیوم،نیکل، منگنز و نقره ترکیب می‌شوند و به همین دلیل رنگ این طلا سفید می‌باشد. زیورآلات ساخته شده با طلای سفید دارای روکشی از جنس رودیوم است تا درخشنده و براق باشد. طلای سفید جلوه درخشان و زیباتری نسبت به طلای زرد دارد و به همین دلیل در میان جوانانی که مراسم عقد خود را در سالن عقد شیک شهران برگزار می‌کنند، طرفدار بیشتری دارد.

 

  •  حلقه پلاتین: این نوع آلیاژ در مقایسه با طلای سفید و زرد مقاومت بیشتری دارد و گرانتر است. کد موجود درون حلقه درصد پلاتین بکار رفته در ساخت حلقه را نشان می‌دهد. هر چه این عدد بالاتر باشد کیفیت و دوام حلقه بیشتر خواهد بود. معمولا افرادی که اعتقاد دارند آقایان نباید در مراسم عقد سالن عقد مهردریا از طلا استفاده کنند، حلقه پلاتین انتخاب می‌کنند.

 

  • انواع حلقه:
  • حلقه ست رینگ: این مدل حلقه ازدواج از یک حلقه ساده تشکیل شده است که بر روی آن تعدادی نگین کار شده است. این مدل حلقه در میان زوج‌هایی که در سالن عقد شهران مراسم خود را برگزار می‌نمایند بسیار پرطرفدار است و ظاهری بسیار شیک و جذاب دارد و بهترین انتخاب برای حلقه ست می‌باشد. برخی از رینگ‌ها دارای تراش زیبایی هستند که زیبایی آن را دوچندان می‌کند.

 

  • حلقه مدل سنگ فرشی: بر روی این مدل حلقه ازدواج تعداد زیادی نگین به صورت سنگ فرش در کنار یکدیگر چیده شده است و بسیار درخشان و زیبا هستند. این نوع حلقه به دلیل وجود تعداد زیادی نگین قیمت بالاتری دارد.  

 

  • حلقه ازدواج پهن: حلقه پهن ظاهری خاص و منحصر بفرد دارد و پهنای این مدل حلقه معمولا چیزی حدود 7 میلی متر می‌باشد. این نوع حلقه دارای نقش و نگاری زیبا است و عمدتا بر روی آن از نگین‌های متعددی استفاده می‌شود.

 

  • حلقه تک نگین: این نوع حلقه ظاهری کلاسیک و جذاب دارد و نگین وسط آن جلوه بسیار زیبایی دارد. معمولا زوج‌ها خاص پسند بهترین سالن عقد شیک از نگین سفید برای این مدل حلقه استفاده می‌شود. در هنگام انتخاب حلقه تک نگین حتما به اتصال جایگاه نگین و نگین دقت کنید. نگین باید با استفاده از چندین چنگک حلقه را به طور کامل نگه داشته باشد. معمولا قیمت این حلقه بیشتر به خاطر نگین وسط آن می‌باشد و از سنگ‌های با ارزش و گرانقیمت استفاده می‌شود.